«Nå skal jeg ikke skryte på meg å være den største bilentusiasten i familien, men hvem kan si nei når Rotary Club of Hurricane Valley for 34. gang arrangerer bilshow og familiedag i selveste i Hurricane City, Utah – og man tilfeldigvis kjører forbi?»
Valget var enkelt. Selv om vi egentlig var på gjennomfart, var bare å svinge av West State Street og finne en parkeringsplass. Dette MÅTTE vi ha med oss!
Her stilte «alle» opp – fra lokale bilentusiaster, barnefamilier og eldre med rullator, til ferierende nordmenn på gjennomreise.
Rotary opplyste at mellom åtte og ti tusen mennesker kommer på arrangementet hvert år. Når hver av oss betalte fem dollar i inngang, bli dette en pen sum som går til Rotary’s veldedige arbeid lokalt.
Dette var dagen for å se, men ikke røre. Det sier vel litt om lidenskapen noen har for «dama» si også.
Hurricane har en befolkning på ca. 17.000. En betydelig del av disse gikk mann av huse i dag for å se på biler, spise grillmat og treffe kjente.
De yngste gikk fortsatt på morsmelk, mens de eldste nok hadde passert både 80 og 90 år.
Bilshowet er et av de største og mest populære arrangementene i Hurricane i løpet av året.
Lokale lag og foreninger står for salg av mat, drikke og godteri av ymse slag.
Det supersøte popcornet ble solgt av en ung gutt som var veldig opptatt av hvor vi kom i fra. Og jeg som pratet så amerikansk jeg bare kunne…avslørt igjen. FOTO: LAILA KRISTOFFERSEN
Selv en kar med begrenset lidenskap og kunnskap om bil, følte at dette var som å gå rundt i en godtebutikk.
Selv kara med dødningehoder på ryggen eller som måler 205 cm på sokkelesten, rusler rundt og koser seg på en slik dag.
Her var hele familien engasjert. Spurte du den stolte eier om noe, holdt han eller hun det gående i ti minutter. Dette er åpenbart lidenskap hos mange.
Dennie Awsumb med sin 1955 Chevy, med Desert Rodders 6-sylindrede motor.
Selv om jeg har forsøkt å begrense antall bilder, er det ikke til å unngå at det blir mange i dag. Her får den enkelte leser bla nedover så langt man har interesse.
Roger Rumney med sin 1930 4.3 liter V6 Ford Modell A Coupé.1931 Ford Modell A med det berømte «svigermorsetet».1960 Chevrolet El Camino med en «small block 350» motor.El Caminoen ble ofte brukt som en pick-up og gårdsbil.I utgangspunktet en 1923 Ford T Bucket. Nå med F1 Tech Fuel Injection System.Området var tettpakket med biler og motorintetesserte.We ride it low…Lyden skal ikke bare høres, den skal sees også.Chevrolet Impala…noe modifisert, med fjernstyrte dempete. Denne kan hoppe som en kenguru!
1932 Ford Coupé Custom, med en big block motor.I utgangspunktet en 1923 Ford T Bucket, med en 350 SBC motor.1929 Chrysler Coupé.1955 chevrolet Bel Air Sport Coupé med en ZZ4 350 CI Crate motor.
1948 Ford Teal Coupé Custom med en 302 motor.1956 Chevrolet Nomad.
1957 Chevrolet Handyman Wagon Custom med en LS2 motor.
I utgangspunktet en 1929 Ford Modell A Sports Coupé med en 86 Corvette Motor 9.
1969 Chevrolet Camaro Coupé.1936 Chevrolet Standard Sedan.
Vil du lese mer om arrangementet, kan du gjøre det her.
Herlig, Trond!!
Dette var langt mer enn hva man forventer av en eier av en «symaskin» (dog en fin katt👍) og Bromton «trå-maskin» 😊👍😂
Tenker ACCN (American Car Club of Norway) ville like disse bildene
😊😊😊👍👍👍
LikerLiker
Ja, spørs om dette er å anse som en godkjent søknad om medlemskap der?
LikerLiker